O škole

Profil absolventa

Absolvent naší školy je žák s všeobecným přehledem, hlubšími znalostmi v oborech ze svých okruhů zájmů, s plynulou angličtinou umožňující studium např. na zahraničních středních školách a se vztahem ke sportu, který ho bude provázet celý život.

  • znám své silné i slabé stránky a umím s nimi pracovat
  • znám okruh svého zájmu, vím, jak se v něm mohu rozvíjet a co pro dosažení svých cílů udělat
  • přijímám vlastní svobodu i odpovědnost za svůj život a své činy
  • vím, že věci mohu měnit a můj život i vzdělávání je v mých rukou
  • uvědomuji si důležitost mezilidských vztahů a k ostatním se chovám s respektem
  • přirozeně zpracovávám nepřeberné množství informací, podnětů a poznatků, se kterými denně přicházím do kontaktu
  • umím spolupracovat i pracovat samostatně a efektivně komunikovat
  • umím kriticky zpracovávat informace a vím, jak se učit
  • rád sportuji a trávím čas se svými přáteli a blízkými

Koncepce výuky

  • česko-anglická výuka od 1. třídy
  • menší počty dětí ve třídě
  • komplexní výuka - propojení výuky napříč tématy a třídami 
  • rozvoj kompetencí a práce se silnými stránkami 
  • individuální přístup
  • nastavení vlastních cílů na tripartitách
  • respektující přístup
  • vnitřně motivované učení
  • učení venku formou exkurzí a jiných mimoškolních aktivit
  • pohyb a sport součást dne
  • tandemová výuka
  • diferenciální výuka
  • projektové dny
  • formativní hodnocení
  • na 2. stupni možnost zaměřit se na předměty, které jsou dítěti blízké 
  • zapojení dětí do chodu školy
  • rodinná atmosféra - rodiče jako součást školy a jiných školních a mimoškolních aktivit

Hlavní pilíře

Kompetence

Osvojování klíčových kompetencí je celoživotní proces. Zvládnout vyřešit konflikt, respektovat názor druhých, či vědomí toho, čeho chceme v životě dosáhnout a jaké hodnoty jsou pro nás důležité.

  • dávat věci do souvislostí, myšlení a uvažování
  • objevování - konzultovat s experty
  • komunikace - naslouchat, prezentovat, formulovat myšlenky a pocity
  • rozumět ve více jazycích
  • obhajovat a argumentovat vlastní názor 
  • adaptace 
  • nalézat nová řešení kooperace 
  • udržovat kontakty
  • (ne)posuzovat 
  • (ne)hodnotit 
  • řešit konflikty
  • práce - ovládat a umět vytvářet projekty
  • být schopen spolupracovat

Znalosti a vědomosti

Učivo je integrováno do výukových témat, ve kterých je propojené učivo z různých předmětů. Poznatky nejsou předávány izolovaně ale komplexně. Žáci tak mohou nahlížet na věci z celkového pohledu. Témata jsou pro žáky motivující, blízká jejich životu a zábavná. 

  • chyba jako proces učení
  • tripartity 
  • projektové dny
  • tandemová výuka 
  • integrovaná tématická výuka
  • individuální přístup a spolupráce s rodiči
  • hodnotové vzdělávání

Angličtina

Výuka angličtiny probíhá od první třídy. Rodilý mluvčí vytváří přirozené jazykové prostředí a pro děti je pak jazyk běžný komunikační prostředek. Smyslem je osvojit si jazyk přirozeně při běžném denním chodu.

  • výuka angličtiny je vyučována v blocích nebo tandemově při odborných předmětech
  • rozšířené hodiny tělocviku "pohyb a sport" jsou vedeny rodilým mluvčím 
  • odpolední anglický klub je veden rodilou mluvčí
  • některé odpolední kroužky jsou česko-anglické
  • komunikace v AJ na 1. stupni 30-40%
  • komunikace v AJ na 2. stupni 50%

Pohyb a sport

Umět překonávat překážky. Jednou prohrát naopak pocítit úspěch. Kooperovat, domlouvat se, nevzdávat se. Hýbat se a vědět, co mě baví. Sport jako součást mého života. 

  • navýšená časová dotace tělocviku o 5 hodin týdně
  • každý den "Pohyb a sport" je součást rozvrhu 
  • každý den od 12:45 do 13:45 si jdou děti aktivně zasportovat

V rámci naší školy pořádáme další sportovní aktivity:

  • lyžařské výcviky
  • běžkařské výjezdy
  • základy tenisu, v případě zájmu možnost trénování výkonnostního tenisu (2x týdně) v tenisové škole pod vedením kvalifikovaných trenérů hned vedle školního areálu
  • cyklovýlety
  • expedice - túry za poznáním
  • plávání
  • sportovní kroužky 
  • nově připravujeme seznámení s Kajakem 

Týdenní výukový plán

Předmět Třída
1. 2. 3. 4. 5. 6.-9.
Český jazyk 4+4 4+4 4+4 4+4 4+4 4+4
Matematika 4+1 4+1 4+1 4+1 4+1 4+1
Anglický jazyk 2+9 4+9 4+9 5+9 5+9 5+9
Centra aktivit (ČJ, M, Odborné) část AJ 8 8 8 8 8 8
Umění (v AJ) 3 3 3 3 3 3
Pohybové aktivity a sport (v AJ) 4+2 4+2 4+2 4+2 4+2 4+2

Odpolední anglický klub 

Odpolední anglický klub je určený dětem, které se budou rády učit angličtinu přirozenou cestou formou různých aktivit v prostředí s rodilou mluvčí. Odpolední klub mohou navštěvovat i externí děti z okolí. 

Věk: 

  • pro děti od 1. do 5. třídy
  • děti 2. stupně se mohou zapojovat do otevřených vypsaných projektů - noviny, kavárna, vánoční trhy... atd.

Otevřeno každý všední den:

  • po - čt: 14:00 - 17:00
  • pá: 14:00 - 16:00

Činnosti v klubu: 

  • zahradničení
  • kutilství
  • malování/tvoření
  • čtení
  • odpočívání
  • hraní deskovek