O škole

Profil absolventa

Absolvent naší školy je žák s všeobecným přehledem, hlubšími znalostmi v oborech ze svých okruhů zájmů, s plynulou angličtinou umožňující studium např. na zahraničních středních školách a se vztahem ke sportu, který ho bude provázet celý život.

  • znám své silné i slabé stránky a umím s nimi pracovat
  • znám okruh svého zájmu, vím, jak se v něm mohu rozvíjet a co pro dosažení svých cílů udělat
  • přijímám vlastní svobodu i odpovědnost za svůj život a své činy
  • vím, že věci mohu měnit a můj život i vzdělávání je v mých rukou
  • uvědomuji si důležitost mezilidských vztahů a k ostatním se chovám s respektem
  • přirozeně zpracovávám nepřeberné množství informací, podnětů a poznatků, se kterými denně přicházím do kontaktu
  • umím spolupracovat i pracovat samostatně a efektivně komunikovat
  • umím kriticky zpracovávat informace a vím, jak se učit
  • rád sportuji a trávím čas se svými přáteli a blízkými

Koncepce výuky

  • česko-anglická výuka od 1. třídy
  • menší počty dětí ve třídě
  • komplexní výuka - propojení výuky napříč tématy a třídami 
  • rozvoj kompetencí a práce se silnými stránkami 
  • individuální přístup
  • nastavení vlastních cílů na tripartitách
  • respektující přístup
  • vnitřně motivované učení
  • učení venku formou exkurzí a jiných mimoškolních aktivit
  • pohyb a sport součást dne
  • tandemová výuka
  • diferenciální výuka
  • projektové dny
  • formativní hodnocení
  • na 2. stupni možnost zaměřit se na předměty, které jsou dítěti blízké 
  • zapojení dětí do chodu školy
  • rodinná atmosféra - rodiče jako součást školy a jiných školních a mimoškolních aktivit

Hlavní pilíře

Kompetence

Osvojování klíčových kompetencí je celoživotní proces. Zvládnout vyřešit konflikt, respektovat názor druhých, či vědomí toho, čeho chceme v životě dosáhnout a jaké hodnoty jsou pro nás důležité.

  • dávat věci do souvislostí, myšlení a uvažování
  • objevování - konzultovat s experty
  • komunikace - naslouchat, prezentovat, formulovat myšlenky a pocity
  • rozumět ve více jazycích
  • obhajovat a argumentovat vlastní názor 
  • adaptace 
  • nalézat nová řešení kooperace 
  • udržovat kontakty
  • (ne)posuzovat 
  • (ne)hodnotit 
  • řešit konflikty
  • práce - ovládat a umět vytvářet projekty
  • být schopen spolupracovat

Znalosti a vědomosti

Učivo je integrováno do výukových témat, ve kterých je propojené učivo z různých předmětů. Poznatky nejsou předávány izolovaně ale komplexně. Žáci tak mohou nahlížet na věci z celkového pohledu. Témata jsou pro žáky motivující, blízká jejich životu a zábavná. 

  • chyba jako proces učení
  • tripartity 
  • projektové dny
  • tandemová výuka 
  • integrovaná tématická výuka
  • individuální přístup a spolupráce s rodiči
  • hodnotové vzdělávání

Angličtina

Výuka angličtiny probíhá od první třídy. Rodilý mluvčí vytváří přirozené jazykové prostředí a pro děti je pak jazyk běžný komunikační prostředek. Chceme, aby si jazyk osvojili přirozeně při běžném denním chodu.

  • přirozeně mluvit anglicky při volnočasových aktivitách a doprovodných předmětech
  • komunikace v AJ na 1. stupni 30-40%
  • komunikace v AJ na 2. stupni 50%

Pohyb a sport

Umět překonávat překážky. Jednou prohrát naopak pocítit úspěch. Kooperovat, domlouvat se, nevzdávat se. Hýbat se a vědět, co mě baví. Sport jako součást mého života. 

  • navýšená časová dotace tělocviku
  • lyžák pro všechny ročníky
  • tenis
  • multifunkční hřiště
  • pravidelné běžkařské výjezdy
  • pravidelné sportovní odpoledne
  • cyklistické aktivity
  • turistika
  • plávání
  • sportovní kroužky 

Týdenní výukový plán

Předmět Třída
1. 2. 3. 4. 5. 6.-9.
Český jazyk 4+4 4+4 4+4 4+4 4+4 4+4
Matematika 4+1 4+1 4+1 4+1 4+1 4+1
Anglický jazyk 2+9 4+9 4+9 5+9 5+9 5+9
Centra aktivit (ČJ, M, Odborné) část AJ 8 8 8 8 8 8
Umění (v AJ) 3 3 3 3 3 3
Pohybové aktivity a sport (v AJ) 4+2 4+2 4+2 4+2 4+2 4+2

Odpolední klub

V rámci školního klubu budou děti moci využívat sportovní hřiště a tělocvičnu. Tenisový kurt zejména v letní sezóně. V případě zájmu se dále děti budou moci zapojit do jednotlivých dílčích projektů, předběžně zatím v těchto oblastech:

  • tvorba školních novin
  • zahradničení
  • údržba a zvelebování okolí školy
  • provoz kavárny
  • pořádání výstav, workshopů a přednášek

Týdenní chod školy

Obsah v přípravě

Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek
         
         
         
         

Organizace školního roku

Začátek školního roku - 4.9.2023

Podzimní prázdniny - 26.10. a 27.10.2023

Vánoční prázdniny - 23.12.2023 - 2.1.2024 (výuka od st. 3.1.2024)

Konec prvního pololetí - 31.1.2024

Pololetní prázdniny - 2.2.2024

Začátek druhého pololetí - 1.2.2024

Jarní prázdniny - 19.2. - 25.2.2024

Velikonoční prázdniny - 28.3.2024 - 1.4.2024

Konec druhého pololetí - 28.6.2024

Hlavní prázdniny - 29.6. - 1.9.2024

Ředitelská volna nejsou dopředu vyhlašována. V případě, že dojde k nenadálým událostem a nebude možné výuku realizovat, bude ředitelské volno využito a rodiče budou včas informováni.